verkoopstyling en verkoopstylisten
Verkoopstyling-online.nl

10 gouden verkoopstyling tips

 



Door: Ingrid van der Aa van het LNV

Opnieuw, speciaal voor Verkoopstyling-online enkele Gouden Verkoopstyling Tips. Verzamel ze allemaal en doe er je voordeel mee!

  1. Begin vast met inpakken. Je gaat toch verhuizen, dus waarom niet nu? Hoe minder vol de woning is, hoe beter (KOPERS KOPEN IMMERS RUIMTE). Verlies daarbij niet de sfeer uit het oog.
     
  2. Begin met het inpakken van persoonlijke zaken, zoals kindertekeningen, verzamelingen, speelgoed, knuffels, trofeeën, kruisbeelden, prikborden, frutsels en frummels die alleen maar als decoratie dienen, plastic bloemen, afgeschoten wild, foto's, en geschilderde portretten.
     
  3. Koop voor de badkamerspullen een paar leuke manden of dozen (Ikea heeft ze in alle soorten, maten en kleuren) voor de zaken die je dagelijks gebruikt, maar die je eigenlijk liever niet aan de verkoper laat zien. Denk hierbij aan tandenborstels, dozen met inlegkruisjes en tampons, scheerschuim, scheerapparaat, gebruikte handdoeken, badjassen, douchesponzen en washandjes, potten gel, bussen haarlak en rondslingerend schoon én vuil wasgoed. Deze zaken ogen rommelig en leiden af tijdens de bezichtiging. Bovendien wil de potentiële koper niet JOUW huis zien, maar ZIJN huis.
     
  4. Ben je makelaar en vind je het lastig om je opdrachtgever hierop te attenderen? Neem een LNV Verkoopstylist in de arm en laat hem/haar de boodschapper zijn. LNV-ers zijn hiervoor opgeleid en brengen de boodschap met de grootst mogelijke tact.
     
  5. Neem een vakfotograaf in de arm voor de foto's van je pand. Ben je verkoopstylist? Werk dan samen met een goede vakfotograaf óf bekwaam jezelf in het maken van goede foto's. Ben je makelaar? Werk dan samen met een verkoopstylist en een vakfotograaf (in die volgorde) voor het ultieme resultaat: je krijgt nooit een tweede kans voor een eerste indruk! En vind je ook niet dat zowel de woning als de klant dat waard is?
     
  6. Maak geen gebruik van een videopresentatie op internet wanneer de woning niet op een meer dan 100% perfecte manier gepresenteerd kan worden. Een woningfilm dient een toegevoegde waarde te hebben en het is juist daarom raadzaam om vóór het maken ervan een professionele verkoopstylist de woning verkoopklaar te laten maken. Pas dan heeft de videopresentatie het beoogde effect.
     
  7. Een lege woning verkoopt slecht (en het gaat al niet zo snel!). De gemiddelde kijker kan een lege ruimte niet goed inschatten. Richt in ieder geval de woonkamer in en de ouderslaapkamer.
     
  8. Laat de leegstaande woning inrichten door een verkoopstylist. Veel professionele LNV Verkoopstylisten houden zich bezig met meubelverhuur en verhuur van accessoirepakketten. Smaakvol ingerichte woningen verkopen aantoonbaar sneller dan leegstaande woningen!
     
  9. Bedenk dat een lege ruimte letterlijk verlaten en troosteloos oogt op de foto. Kijkers klikken op woningsites daardoor eerder weg of klikken de woning zelfs helemaal niet aan.
     
  10. Pak ook, voordat je de woning verlaat en leeg achterlaat, nog even de achterstallige klussen aan. In een leeg pand valt achterstallig onderhoud meer op dan in een woning in bewoonde staat. En kijkers kijken momenteel door een vergrootglas!
gratis woonbrochures



Gratis woonbrochures


Gratis woonbrochures