verkoopstyling en verkoopstylisten
Verkoopstyling-online.nl

Wat is verkoopstyling?

 


Woonmagazine voorjaar 2016

verkoopstyling

De geur van verse koffie en warme appeltaart. Wat verse bloemen en een opgeruimd huis. Iedereen kent ze wel, de trucs voor een gezellige sfeer in huis waardoor een potentiële koper zich thuis voelt en sneller tot de koop overgaat. Helaas zijn deze foefjes allang niet meer genoeg. De huizenmarkt is enorm gegroeid, waardoor de concurrentie groter is dan ooit tevoren. In de praktijk blijkt zelfs dat een woning vaak twee keer langer te koop staat dan verwacht. Mensen worden bovendien steeds kritischer. En daarom is juist die eerste indruk op de koper zo belangrijk. Een tweede kans is er niet.

De blinde vlek
Wist je dat de potentiële koper binnen 15 seconden een eerste indruk heeft gemaakt? In die paar tellen weegt hij af of hij zichzelf hier zit wonen of niet. Wanneer geïnteresseerden naar je woning komen kijken, zul je deze ongetwijfeld zo netjes mogelijk hebben achtergelaten. Houd er echter rekening mee dat je als bewoner een blinde vlek hebt ontwikkeld voor je eigen huis en inrichting. In de loop der jaren hebben we allerlei spulletjes verzameld die waardevol voor óns zijn, maar chaotisch kunnen overkomen op een buitenstaander. We vinden het vaak moeilijk om deze schoonheidsfoutjes te herkennen en veranderingen door te voeren, maar het zijn juist die kleine dingen - waar we zelf zo aan gewend zijn - waarover potentiële kopers kunnen vallen. Zo'n 80% van de kopers laat het daarop afweten!

Investeer slim!
Grote concurrentie. Blinde vlek voor eigen omgeving. 15 seconden…. Hoe kunnen we tegenwoordig onze woning snel verkopen? Het antwoord hierop is eenvoudig: schakel een verkoopstylist in. Wanneer je de hulp van zo'n deskundige inroept, is de kans op succes erg groot. Het mooie is dat gestileerde woningen meestal de helft korter te koop staan en tot 15 procent meer opleveren dan niet-gestileerde woningen. Een kleine investering in verkoopstyling blijkt bovendien meer effect te hebben dan het verlagen van de vraagprijs. Een verkoopstylist verdient zichzelf dus razendsnel terug! Deze aanpak heeft in VS en Engeland al jaren zijn vruchten afgeworpen. Er worden hier bijna geen woningen meer verkocht zonder dat er een stylist aan te pas is gekomen. Tegenwoordig raakt ook Nederland steeds meer in de ban van de verkoopstylist. Er bestaat zelfs een speciale website waar huisverkopers een kijkje in de keuken van talentvolle verkoopstylisten kunnen nemen (meer info: interieuradvies-online.nl).

Door de bril van de koper
De verkoopstylist kijkt niet alleen met een objectieve blik naar jouw inrichting, maar ziet bovendien in één oogopslag wat de karakteristieke en positieve aspecten van je woning zijn. Door kleuren, accessoires en meubels aan te passen, weg te halen of toe te voegen worden al die karakteristieke eigenschappen versterkt. Doordat de stylist door de bril van de koper kijkt, leiden kleine ingrepen tot een woning die frisheid en ruimte uitademt. Je woning wordt een neutrale, fijne omgeving waar verschillende kopers toch gemakkelijk een plaatje kunnen maken van hun nieuwe leven.
Wanneer je een verkoopstylist wilt inschakelen, doe je dit het liefst zo vroeg mogelijk. Een gestileerd huis dat aansluit op zoveel mogelijk verschillende kopers, is voor een makelaar namelijk erg interessant. Niet alleen zal hij je woning meer op waarde schatten, maar ook komen er mooiere plaatjes van je woning in brochures en op websites te staan.

Steek die 15 seconden maar in je binnenzak!

 

gratis woonbrochures



Gratis woonbrochures


Gratis woonbrochures